Saterday Market van Flow Magazine met Halsoverkop…

De Flow.. Jeetje.

Ben fan van het eerst uur. Meteen een abonnement afgesloten. Dit wilde ik niet missen. Door de jaren heen zijn onze keukenkastjes beplakt met pagina’s uit Flow. Is de wc muur er mee behangen. Een deel van de gang…

En nu sta ik dus op de website van Flow. Ik ben er heel trots op. Had stiekem gehoopt, dat zij het ook leuk zouden vinden. Halsoverkop.

Ik heb een paar vragen moeten beantwoorden. En daar is dus dit leuke stukje uitgekomen. Doen ze goed bij Flow.

Flowtjes… Bedankt!

 

Ze richtte het kinderkledingmerk 4FunkyFlavours op en gaf onlangs het stokje daarvan door omdat het wegens succes te groot en te veel werd. Greetje Smits begon een nieuw avontuur met een webshop waar ze al haar ideeën onder één dak brengt.

Hoe begon en ‘eindigde’ het succes van 4FunkyFlavours voor jou?

“Mijn liefde voor kleur, stoffen, vintage en kleding is er altijd al geweest. Niet met de mode mee, maar eigen creaties maken of combineren zit, denk ik, in mijn bloed. Geen idee waar dat vandaan komt. Jaren geleden ben ik met mijn hersenspinsels op de Crafty Markt in Tilburg terecht gekomen, ik stond toen nog gewoon voor de klas. Daarna kwam er een gigantische stroomversnelling. Het is een succes geworden. Dat zeker. Maar wel groot en te veel voor mij…  en daarom heb ik het stokje doorgegeven. Na wat denkwerk, maar vooral rust, wist ik het! Jurken. Voor echte vrouwen. Stoer en vrolijk, maar met mooie details. In kleine oplages. Wat er ook gebeurd, het moet voor mij en mijn gezin behapbaar blijven.”

Wat typeert jou als ondernemer?

“Ik ben erg chaotisch en durf risico’s te nemen. Dat is soms een lastige combinatie, maar door dicht bij mezelf te blijven, gaat dat tot nu toe aardig goed. Ik plan niet te veel en laat dingen op me af komen. Heb heel veel ideeën. Soms te veel. Dan moet ik even een vriendin bellen, die me weer met beide benen op de grond zet. Dat kan ze heel goed, gelukkig.”

Voel je ‘druk’ om nu weer succes te hebben?

“Nee, totaal niet. Het komt zoals het komt. Natuurlijk is het af en toe, best wel stressen. Maar als ik alle lieve mails en spontane reacties van klanten binnen krijg, of samenwerkingen met andere zelfstandigen een succes blijken te zijn, dan vind ik het al goed. JrKjs is de volgende stap. Die komen eerdaags online. Ik wil hier nog lang niet mee stoppen. Daar is het te leuk voor!”

http://www.flowmagazine.nl